zondag 30 augustus 2015

Breien voor het najaar 2015

We hadden al vroeg de breiboeken voor het najaar binnen. Mooie patronen en mooie nieuwe wol.
Het was zo verleidelijk om er alvast mee te beginnen. In juni begon ik met een cape.
Model 35 in FaM nr. 224. Gebreid met Alice van Lang Yarns . Een heerlijk zacht mengsel van Katoen, Baby Alpaka, Merino em Polyamide. breien op nld 5-5 1/2




Daarna kwam de "Bernadette look a like" voorbij. Sinds vorige herfst een hype in Belgie. We stonden in twijfel. Wel breien, niet breien? Inmiddels heb ik er 2 gemaakt  en zijn de oooohhhs en aaahhhhs niet  van de lucht. Ik noem het vest zelf een wolkje. Gebreid van 5 draden  Mohair van Lang Yarns. Super zacht, heerlijk licht en warm.






 Tussendoor maakte ik het patroon voor de Mochila workshop. Iedereen wil het Tapestry haken opeens leren en dan in de vorm van een tas zoals de Waayu indianen in Columbia en Venezuela maken. Dit is een kleine tas. Helemaal gehaakt (ook de band)


 
 
Bovenstaande is allemaal te bewonderen en de wol te koop bij Knitted Knots  Op de agenda staan de data van workshops waar je je voor op kunt geven.
 
 
 
Maar ook de Simple Vimpler (een omslagdoek), patroon  van Gitte Gade was leuk om te haken. Ik ben met de Nederlandse vertaling bezig.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen