Spinnen

vrijdag 3 juli 2015

Breien en haken in Denemarken (deel 2)

Als we naar Silkeborg rijden om boodschappen te doen, komen we door de plaats Resenbro. Ook daar is een winkel met wol en heet "Holt Garn & Hobby". Te volgen op Facebook. Even binnenkijken, resulteerde in een klosje wol voor lace breien. Het is 95 % lamswool van de eerste schering met 5% kashmir. Het klosje bevat 50 gam en heeft een looplengte van 1000 meter.



Zaterdags  weer even bij Gitte langs. Vandaag om zelf rond te kijken. Ze heeft een leuke gehaakte sjaal. Ze heeft het ontwerp zelf gemaakt en afgestaan aan Geilsk Je vind het bij de gratis patronen van Geilsk echter in het Deens.

Ik heb de wol/katoen gekocht in 5 kleuren waar ik de sjaal van ga haken.

Ook de minikits van Kastaniestrik zijn onweerstaanbaar. Ik koop het pakketje met de schaapjes.

Ze zijn bij Gitte te bestellen. Heb ik volgend jaar met pasen mooie eierwarmers.

We spreken nog even de workshop tunisch entrelac door en met een bol Schoppelwolle ga ik een paar polswarmers  haken voor de workshop van woensdag. We verheugen ons er beide op.

Op dinsdagmiddag ben ik naar Bodil Munch in Gjern gereden. De weg er naar toe is al een feestje om te rijden. Allemaal heuvels. Je waant je in een kermisattractie.

Het was een heerlijk weerzien. Eerst het nieuwe atelier in aanbouw bewonderen. Een gedeelte van de schuur (klik op schuur voor de foto's) wordt omgetoverd tot een prachtig atelier, waar ze al haar wol kwijt kan en waar workshops gegeven kunnen worden.
We hebben die middag veel brei- en haakkennis uitgewisseld. Ik heb weer kennis opgedaan over het FairIsle breien en Bodil haakt nu Tunisch entrelac. 

En dan breekt de woensdag aan. Mijn eerste workshop in het engels en in Denemarken. Het ging prima. Twaalf enthousiaste dames die nu allemaal Tunisch entrelac kunnen haken.
Jammer dat ik er pas op het laatste moment  aan dacht om een foto te maken. Er waren al deelnemers naar huis.
Met de vraag of ik volgend jaar weer workshop(s) kom geven ? (Ja graag, want ik heb genoten) ging ik tevreden huiswaarts met een cadeau als dank voor de leerzame avond.

Op Facebook en Pinterest  heb ik er inmiddels  Deense vrienden bij, zodat we allerlei brei- en haak weetjes uit kunnen wisselen.

1 opmerking: