dinsdag 14 april 2015

Mijn grootste werkstuk ooit!!!!


Zelf gewassen, getwijnde en gesponnen wol. Mooie gekleurde gekochte merino, omzelf te spinnen. Maar ook zelf geverfde wol in allerlei kleuren.
Wol van allerlei schapen. Na enkele jaren had ik een mand vol gesponnen en ja wat wil je er dan mee. De Crochet along 2014 kwam op internet voorbij en dat werd mijn doel. Het moest echter wel een sierdeken over ons eigen bed worden en die meet 160 x 210 cm.
 
En opeens was de wol bijna op. Er moest  meer wol worden gesponnen en bij geverfd. En toen kwam de vaart er echt in. Nu moest hij af. De laatste weken heb ik alleen maar gehaakt. En vanmiddag was hij af en kon hij worden gewassen en geblockt. Het gevaarte weegt inmiddels 4,3 kg. Ik heb hem gespoeld in de wasmachine om hem goed nat te krijgen. Daarna gewassen in Eucalan in de wasmachine op het wol programma met koud water  en gecentrifugeerd op 1400 toeren. Maar hoe block je zo'n dekentje? De enige manier die ik kon bedenken was zo .....
 

Inmiddels is hij droog en ligt over ons bed.





Ik ben best trots op mijn dekentje hij is supermooi geworden. 

5 opmerkingen:

  1. Echt super mooi geworden mam!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Hier mag je supertrots op zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super Margje! Een geweldig mooie deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello, I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
    Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

    BeantwoordenVerwijderen