Spinnen

zondag 26 oktober 2014

Herfst

Mijn zomer bestond uit spinnen, breien, haken en nieuwe dingen bedenken. Bloggen was even niet mijn ding. Ik twijfelde om er helemaal mee te stoppen, maar als er dan opeens een klant , via jouw blog in de winkel komt, is dat toch heel leuk.

In de zomervakantie heb ik twee middagen gebreid met Bodil Munch. Na ruim een jaar te mailen en van elkaars werk te genieten,via onze blogs, hebben we elkaar in levende lijve ontmoet.
 
Ik vertaal nog steeds haar mooie patronen van omslagdoeken, die via Knitted Knots te koop zijn, evenals de wol waar je ze van kan breien. Later meer.
 
De workshops bij Knitted Knots lopen als een trein. Er zijn al heel veel dames die de Fair Isle techniek hebben geleerd en inmiddels heel enthousiast zijn.
 
Inmiddels geef ik ook workshops in het Entrelac Tunisch haken.
Het patroon voor een col is inmiddels te koop op Ravelry  of gratis bij aanschaf van wol. Tijdens de Breidagen in Zwolle zijn er heel veel dames huiswaarts gekeerd met patroon en wol.
Rechtsboven staat een afbeelding van een visserstrui voor deel 2 van het boek Visserstruien dat volgend jaar verschijnt. Ook deze trui is inmiddels af en ingeleverd.
Op 3 oktober ben ik begonnen te haken met de Scheepjeswol Cal. Elke week een patroontje van een vierkantje. Je haakt zes per week en na 12 weken heb je een deken van ongeveer 110cm x 185 cm.

 

 


1 opmerking:

  1. Bezige bij, gewoon doorgaan met bloggen hoor! Ik lees je blogjes graag!

    BeantwoordenVerwijderen