Spinnen

donderdag 3 april 2014

Twijnend breien

Wat was het een leuke dag. Zondag 30 maart. Carla  Meijssen van de Dutch Knitters  gaf een workshop Twijnend Breien bij Knitted Knots . Het verhaal over het ontstaan van twijnend breien was interessant en daarna de les heel boeiend. Leuke deelnemers die aandachtig met hun werkje bezig waren. Ik heb genoten.  Soms was het muisstil en dat met 11 dames. Mijn zakje heb ik inmiddels af.

Ik was al een tijdje op zoek naar "iets" wat ik kon breien van mijn gesponnen wol. Ik zat daarom aan een deken of sprei te denken. Allereerst kwam ik in Vezel Magazine een patroon tegen voor een omslagdoek van vierkanten. Het leek me leuk om een groter vierkant van 4 vierkanten te breien. Je houdt dan kleinere delen die later op kleur gelegd en aan elkaar genaaid kunnen worden.
Maar toen kwam ik dit patroon van Svetlana Gordon op Ravelry tegen. Ik vond het zo mooi. Ik heb het patroon direct gekocht.
Heel erg leuk om te breien, maar je moet elke regel lezen. Dan toch maar het vierkanten patroon? Of heeft iemand van jullie een idee. Ik wil graag iets breien wat je  kan pakken en overal mee naar toe kunt nemen. Een simpel werkje dus.
Ook mijn Summit omslagdoek is klaar. 


1 opmerking: