donderdag 3 oktober 2013

Ik wou dat er 24 uren in een dag zaten....

Tijd, iedereen ontbreekt het aan tijd en als er zoveel mooie dingen op je pad komen, wil je alles wel tegelijk doen. Workshops geven, maar je moet er eerst heel veel voor doen ter voorbereiding. De Summitshawl, was een succes. 7 deelnemers om de tafel. Sommige momenten was het muisstil. Maar de reacties waren fantastisch. Ook de volgende dag via Facebook. De workshops in de bibliotheken van Stadskanaal en Ter Apel gaan jammer genoeg niet door. Te weinig deelname. En dan op maandag mijn oppasdag een noodkreet van de Volksuniversiteit Groningen. Geen deelnemers in bovengenoemde plaatsen, geen cursusleidster in Groningen. Na veel  heen en weer gemail, want de cursus begint morgen al, het zo kunnen regelen dat het 11 oktober van start gaat en dat ik de workshops daar overneem.

Het vertalen van de patronen van de Deense ontwerpster Bodil Munch duurt even wat langer dan gedacht. Eén patroon van een grijze omslagdoek is klaar. Ik ben bezig met het harlekijnvest en dat zal ik z.s.m. afmaken. Het contact met haar is heel leuk. We mailen geregeld en als je ziet wat ook zij allemaal doet, fantastisch. Lees haar blog en laat het vertalen door Google in het Nederlands.

Tussendoor nog een paar mutsen gehaakt, als voorbeeld in de winkel. Merel en Carlijn mogen ze showen.
 
En dan het schaduwbreien. Als je het werk aan de voorkant bekijkt zie je zwart/witte strepen. Op zij zie je een pandabeer. En dat ontstaat door recht en averecht te breien. Hoezo ingewikkeld.... Het mooi op de foto krijgen dat is ingewikkeld.
Wil je deze workshop  volgen of  een andere kijk bij Knitted Knots live
 
De Ladiesfair tijdens de Roldermarkt werd door honderden dames bezocht. Een gezellige middag en wat veel leuke reacties. Knitted Knots in Rolde  Eindelijk weer een wolwinkel enz. enz. Ik ben inmiddels al veel bekende gezichten weer tegen gekomen in de winkel. En ook veel nieuwe mensen ontmoet met indrukwekkende verhalen.
 
Tussendoor heb ik nog de jasjes van twee schapen gewassen en één ook al gekaard. Het spinnen blijft ook doorgaan. Zelf heb ik nog een workshop plantaardig wolverven gegevolgd bij een spinmaatje 
 
 
Morgenmiddag vertrekken vriendin en ik naar Katwijk waar het boek "Visserstruien" officieel wordt gepresenteerd en waar tevens de opening is van de gelijknamige tentoonstelling. Wat een eer om daar mijn gebreide visserstruien te zien hangen.
Het boek is prachtig geworden en ligt al in de winkels. Stella Ruhe de schrijfster van het boek was op radio en tv vanwege de vele reacties. Ook het Dagblad van het Noorden heeft enkele weken geleden een pagina aan dit boek gewijd. Het is een lees- geschiedenis- foto- en breipatronenboek ineen.
 
 
 
Op de terugweg blijven we overnachten in   Heidezicht in Elspeet. Van daaruit gaan we zaterdagmorgen naar de Landelijke spindag op Mennorode ook in Elspeet.
 
En daarom..........wil ik graag 24 in een dag.
 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen