zondag 2 juni 2013

Nooit gedacht dat ik........

.......ooit nog eens  plantaardig wol zou gaan verven. Spinmaatje en ik reden gistermiddag naar huis van een heel gezellige spinmiddag. We hadden mooie kleuren wol gezien die door Iboy plantaardig was geverfd en ook spinmaatje maakt zelf hele mooie gekleurde wolletjes. Ik vroeg en zei vertelde, gaandeweg werd ik steeds enthousiaster. Ik kreeg van haar aluin mee, als ik wilde kon ik direct aan de slag.
Vlak voor ons dorp heb ik de auto in de berm gezet en heb ik Fluitekruid geplukt.
Tijdens het eten koken ook de pan met Fluitekruid op het gas, zodat het alvast kon koken.

Vanmorgen was het zover. Manlief was ook erg nieuwsgierig wat de kleur zou worden en zo stonden we geregeld in de pan met wol te staren.
En zo is het geworden. Prachtige gele kleuren.

 
En toen nog even een experiment. Als ik nu eens een mespuntje rode verfstof er bij  doe, krijg ik vast zacht oranje. Maar het ging even anders. Het werd......
 


Op de foto lijkt het lichter dan het in werkelijkheid is geworden.
 
Weer een ervaring rijker, of eigenlijk twee. Binnenkort toch weer experimenteren, want het was erg spannend welke kleuren het zouden worden.



2 opmerkingen:

  1. Mooie kleur, die verkeerde oranje. Ik vind hem super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Margje! Wat een prachtige kleuren! Zelfs die "verkeerde" vindt ik super! Leuk hé dat (plantaardig-) verven? :-)
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen