Spinnen

donderdag 31 januari 2013

Productief

De trui voor het "Visserstruien" boek is af. Vandaag heb ik het patroon uitgetikt en naar de redactrice verstuurd.
Bij de eerste want is nu ook een tweede toegevoegd. Ook weer af.
Afgelopen zaterdag heb ik een workshop wolvilten gevolgd. Ik had geen idee hoe wolvilten in zijn werk ging, maar wist wel dat je er lekkere warme sloffen mee kon maken. Met veel plezier heb ik mijn sloffen gemaakt en ook heel veel geleerd en gehoord over de eigenschappen van wol.Maar ook veel opgestoken over wol verven. Dat bleef maar in mijn hoofd zoemen. Dinsdagmiddag heb ik de verfpan uit de kast gehaald. De beschrijvingen van de verf nog eens goed doorgelezen en toen de wol maar in de pan. Verf er opgestrooid en zie hier het resultaat.
De kleuren komen op de foto niet mooi tot hun recht. In werkelijkheid is het diep groen en blauw.
Van twee lieve vriendinnen kreeg ik een verlaat kerstcadeautje. Wol voor een Mongoliƫ vest van Christel Seyfarth. Ik ben er zo blij mee. Ik kreeg kippenvel van dit prachtige cadeau toen ik het uitpakte.
Deze foto is gemaakt van een plaatje op het patroon. Nu moet ik hem nog breien en aangezien dit op een speciale manier wordt gedaan is het een heerlijke uitdaging Vorige week ben ik met de boord begonnen.
Gisteravond heb ik een stukje van het patroon kunnen breien. Vanavond weer verder, want ik ben erg nieuwsgierig hoe de kleuren gaan lopen.

2 opmerkingen:

  1. Mooie sloffen! Vest ziet er ook goed uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Ben weer helemaal bij! :-) Je verfexperiment vind ik prachtig geworden!
    Veel plezier op de Handwerkbeurs!
    Warme groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen