Spinnen

donderdag 17 januari 2013

Nieuw boek "Visserstruien"

In november werd ik gevraagd of ik visserstruien wilde breien voor een nieuw boek dat in september 2013 uitkomt bij Forte. Om de achtergrond te lezen van dit project verwijs ik naar Faceboek. Je zoekt op Visserstruien en je kunt de hele ontwikkeling volgen. Mijn eerste trui is klaar. Het is de trui van Texel/Den Helder.
Inmiddels ben ik bezig met de Zoutkamper trui.Ook deze schiet mooi op.
Tussendoor wil je ook wel even wat anders doen en heb ik een paar Noorse wanten gebreid. Een paar linker, maar twee verschillende. Nu moet er nog een paar rechter wanten bijgebreid worden.
En het spinnen niet te vergeten. Op dit moment ben ik aan het spinnen met wol van een blauwe Texelaar. Heel apart, al die tinten grijs/zwart. Misschien kan ik het ook wel "Vijftig tinten grijs" gaan noemen.

1 opmerking:

  1. Ik heb de trui gezien in Kaap Skil, erg mooi!
    Als inwoner van Texel moet ik natuurlijk voor mijn spruit ook een Texelse Visserstrui (uit Oudeschild) breien.

    Ik las op Facebook dat de schrijfster geïnspireerd is om een boek over visserstruien rond de Noordzee te schrijven. Hopen dat ik mag helpen breien, dat zou een hele eer zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen