zondag 18 november 2012

Soms gaat alles even anders....

Toen ik mijn vorige berichtje hier schreef was ik nog kerngezond en 24 later lag ik in het ziekenhuis met een zware longontsteking. En dat gaf even een kink in de kabel. Niet naar: de Landelijke spindag, de Handwerkbeurs in Rotterdam, de Kreadoe in Utrecht, de Handwerkbeurs in Arnhem, en ook niet even een paar uurtjes spinnen bij de beide spingroepen. Maar ik heb de draad weer opgepakt. Langzamerhand weer een beetje breien wat resulteerde in de volgende werkstukken
De sjaal is gebreid naar een Deens patroon. Hij wordt in het rond gebreid. De wol is Arwetta van Filcolana een heerlijk zachte wol.
De spinnentrui is een patroon van de Deense ontwerpster Trine Bertelsen en wordt gebreid van Lamauld. Een samenstelling van 50% wol en 50% Lamawol.Het is van het Deense merk Strikkebogen en is nieuw in Nederland. Beide patronen zijn vertaald in het nederlands en samen met de wol te verkrijgen bij http://www.knittedknots.com/ En hebben jullie inmiddels de Handwerken zonder Grenzen van november gezien? Op de voorpagina een foto van het door mij ontworpen kindervestje wat in het boekje Stokhaken staat. Het patroon en de beschrijving, hoe je moet stokhaken, staan in dit nummer.
En ook het spinnen heb ik weer opgepakt. Gistermiddag weer genoten op de spingroep. Veel gehoord en geleerd. En nu weer lekker aan het breien, met mijn noorse wanten. Als ze klaar zijn zal ik ze hier laten zien.

2 opmerkingen:

  1. Beterschap! en leuke dingen heb je alweer gebreid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het weer wat beter met je gaat. Mooie sjaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen