maandag 3 oktober 2011

Kerstballen

Ik begon mijn eerste kerstballen te breien met Invicta extra van Scheepjeswol en breinaalden nr.3. De kleuren wit, rood en groen. Inmiddels ben ik overgestapt op breinaalden nr. 2 en het breisel wordt nu veel mooier. In het boek wordt aangeraden om het breiwerk op te persen. Bij de eerste kerstballen heb ik dat niet gedaan en bij de laatste drie wel. Ook dan is het resultaat mooier. Ik blijf het ontzettend leuk werk vinden en er komen hier vast nog wel meer kerstballen op mijn blog.

Bij gebrek aan een kerstboom in de tuin, heb ik ze maar in de bonte hulst gehangen.


7 opmerkingen:

  1. Mooi zeg,lijkt me ook leuk werkje,groeten Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb ook kleinere breinaald voor de ballen dan de heren adviseren.
    Met 3 vond ik ze te groot.
    had ik eerst de zeeman wil. die met het persen helemaal dun en slap werd. dus het is wel oppassen geblazen
    IK brei ze nu met lambswol van phildar.
    en dat geeft al een veel beter resultaat.
    toch vind ik het stukje van het meerderen en minderen vaak lastig. en rommelig. daar ben ik nog niet zo tevreden over.maar oefening baar kunst
    Ik vind jou ballen er schitterend uitzien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kerstballen! Die zijn super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk, en practisch want als je deze laat vallen, breken ze niet, top

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi
    Ik maak ze van katoen op naalden 2 1/2 . Ze worden dan erg mooi. Ik heb er inmiddels 4, vind het heerlijk werk. Die van jou zijn ook mooi.
    groetjes Saskia.

    BeantwoordenVerwijderen