Spinnen

maandag 16 mei 2011

Vliegengordijn

Mijn vliegengordijn is helemaal klaar. Ik bedoel dan in de breedte. in de lengte moet ik hem nog weer bijwerken. Ik begon met slierten van 50 rondjes. Toen de eerste slierten er een paar dagen aanzetten waren ze al te lang, dus 2 rondjes er afgehaald. De laatste slierten heb ik 45 rondjes gehaakt. Ze worden vanzelf wel langer.

De onderkant:

Bijzonderheden:
*Het patroon is van Karin aan de haak. Zij maakte armbanden en kettingen op deze manier.
* Ik heb 60 slierten van 2.05 meter gehaakt. Totaal dus 123 meter.
* Er is 800 gram katoen in verwerkt inclusief de bovenste rand van vasten.
* Het is op het kozijn bevestigd met klittenband van de Mutimade. Het klittenband op het gordijn heb ik er met de naaimachine opgestikt.

9 opmerkingen:

  1. Wat is dit ontzettend leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend gaaf!!! En wat een doorzettingsvermogen; 800 gram katoen, 123 meter... Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig vliegen gordijn.
    Wat een werk maar het resultaat mag er zijn.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooooooooooo wat een plaatje om naar te kijken,helemaal geweldig gewoon,bedankt ook voor de uitleg met wat je nodig hebt en hoelang het in totaal is en de breedte nou ja die kan ik aanpassen aan mijn tuindeur,ik ga de fotoos opslaan zodat ik die ooit ook ga maken,daar word je toch vrolijk van al die kleuren.
    mijn grote complimenten hoor voor je mooie kleurrijke werk,
    groetjes hester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O..., dat je daar geduld voor hebt.. Ik heb ook een paar rondjes gehaakt à la Karin, maar had al moeite om door te gaan totdat ik een fatsoenlijke lengte had voor een kettting...
    Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor de reacties.

    Margje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond met rondkijken op het net jouw mooie vliegengordijn.ben meteen begonnen.

    Maar>>>>> wil je mij vertellen hoe je al die slierten tot een rij vasten bovenaan maakt?

    Zou graag iets van je horen.

    Gr Engeline


    engelinebubeck@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen