zondag 27 februari 2011

Handwerkbeurs

Gisteren ben ik naar Zwolle geweest met dochter, schoonzus en nicht. Een heerlijk dagje uit. Ik had er erg veel haakwerk verwacht, maar helaas. Op internet vliegen je op het moment de granny squares om de oren, maar op de beurs niet één gezien. De Zpaggety haaksters kwamen wel aan hun trekken. Kilo's materiaal werden er weggesleept. Alleen ben ik er niet zo van gecharmeerd.
Zaterdagavond had ik nog contact met Aafke, die een leuk pakket had gekocht van een sjaal. Die wilde ik ook wel graag. Stom,stom,stom, naam van de stand niet opgeschreven, dus zoeken en vragen. Zonder resultaat. DutchWoolDiva heeft zelfs via haar mobiel nog gekeken of Aafke misschien online was. Helaas. Dus geen gehaakte sjaal. Ook de hoeveelheid haakkatoen was met een lampje te zoeken. Dochter en ik hadden meerdere merken haakkatoen willen vergelijken, maar dat zat er dus ook niet in.
Maar je komt altijd wel iets tegen. Dan maar een sjaaltje breien, ik had dit materiaal wel vaker gezien, maar nu zag ik echt mijn kleur er bij. Gisteravond nog een poosje gebreid en zie..


Ik heb al zo vaak iets gezien en gelezen over sokken breien vanaf de teen. Leuk boekje gevonden. Ik wil het direct proberen met continentaal breien, dus ook direct een bamboe rondbreinaald gekocht. Bamboe breinaalden breien zo lekker


Ik was al van plan om 2 breivorken te kopen, omdat het voor de kleindochters ook leuk is om te doen als ze bij ons zijn. Dus gekocht bij de eerste de beste kraam. € 5.00 per stuk. Op internet had ik ze gezien voor € 5.95. dus deze was niet duur. Bij een andere kraam lagen ze voor € 4.00 en later zagen we ze nog voor € 3.75. Lachen dus.
Nu nog een maatje vinden voor de brei en haakdagen in Nieuwegein en intussen maar verder haken met de bollen katoen die ik eigenlijk ook nog wel genoeg heb.

2 opmerkingen:

  1. o, wat jammer dat ik niet online was... ik was met mijn dochter de stad in. Ik heb het sjaalpakketje gekocht bij Wereldwol! Maar je kunt het vast ook online bestellen. @wereldwol zitook op Twitter. En ze heeft ook een blog: http://www.mariekes-werkjes.blogspot.com/ Het heet de "Lula-sjaal"
    Ik heb ook een breivork gekocht. En sokken kan ik niet breien, dat doet mijn moeder altijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn breivork kostte 3,50 haha! ;-)
    Mooi stukkie gebreid zie ik!! Heb net een nieuwe tashanger af MET lint. Jippie

    BeantwoordenVerwijderen